Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Несговорова Наталья Павловна | |
dc.contributor.author | Тебенькова Елена Александровна | |
dc.contributor.author | Шаронова Наталья Викторовна | |
dc.date.accessioned | 2020-08-12T04:17:22Z | |
dc.date.available | 2020-08-12T04:17:22Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 2587-7410 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/5619 | |
dc.identifier.uri | https://elibrary.ru/item.asp?id=38234684 | |
dc.description | Несговорова Н. П., Тебенькова Е. А., Шаронова Н. В. Теоретические основы гуманитаризации естественнонаучной подготовки младших школьников / Н. П. Несговорова, Е. А. Тебенькова, Н. В. Шаронова // Вестник Курганского государственного университета. – 2018. – № 3 (50). – С. 81–86. | ru_RU |
dc.description | Nesgovorova N. P., Tebenkova E. A., Sharonova N. V. Theoretical foundations of the humanitarization of the natural science training of junior schoolchildren. Bulletin of Kurgan State University. 2018. No. 3 (50), pp. 81–86. (in Russ.). | en |
dc.description | Несговорова Наталья Павловна – доктор педагогических наук, доцент, заведующий кафедрой географии и природопользования, Курганский государственный университет, Курган. | ru_RU |
dc.description | Тебенькова Елена Александровна – кандидат педагогических наук, доцент кафедры географии и природопользования, Курганский государственный университет, Курган. | ru_RU |
dc.description | Шаронова Наталья Викторовна – доктор педагогических наук, профессор, профессор кафедры теории и методики обучения физике, Московский педагогический государственный университет, Москва. | ru_RU |
dc.description | Nesgovorova Natalia Pavlovna – doctor of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Head of the Department of Geography and Nature Management, Kurgan State University, Kurgan. | en |
dc.description | Tebenkova Elena Alexandrovna – candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor of the Department of Geography and Nature Management, Kurgan State University, Kurgan. | en |
dc.description | Sharonova Natalia Viktorovna – doctor doctor of pedagogical sciences, professor, professor of the department of theory and methods of teaching physics, Moscow Pedagogical State University, Moscow. | en |
dc.description.abstract | В статье обоснована необходимость создания концепции и внедрения методической системы естественнонаучной подготовки младших школьников, отвечающей требованиям современного естествознания и учитывающей тенденцию гуманитаризации в образовании. Представлен комплекс методологических подходов к гуманитаризации естественнонаучной подготовки младших школьников, интегрированных на уровнях: 1) методологическом (системный, аксиологический, личностно-деятельностный подходы); 2) дидактическом (диалектический, феноменологический, метапредметный подходы); 3) организационно-методическом (кластерный, технологический подходы). Раскрыты теоретические положения концепция и структура модели методической системы естественнонаучной подготовки младших школьников на основе гуманитаризации. | ru_RU |
dc.description.abstract | The article substantiates the need to create a concept and introduce a methodological system of natural-science training for junior schoolchildren that meets the requirements of modern natural science and takes into account the tendency of humanitarization in education. A set of methodological approaches to the humanitarization of natural-science training of junior schoolchildren is presented which are integrated at the levels: 1) methodological (systemic, axiological, personality- activity approaches); 2) didactic (dialectical, phenomenological, metaprojective approaches); 3) organizational-methodological (cluster, technological approaches). The theoretical concepts and the structure of the model of the methodological system of natural-science training of junior schoolchildren on the basis of humanitarization are revealed. | en |
dc.subject | естественнонаучная подготовка младших школьников | ru_RU |
dc.subject | гуманитаризация | ru_RU |
dc.subject | методологические подходы к гуманитаризации естественнонаучной подготовки младших школьников | ru_RU |
dc.subject | концепция | ru_RU |
dc.subject | модель методической системы естественнонаучной подготовки младших школьников на основе гуманитаризации | ru_RU |
dc.subject | natural science training of junior schoolchildren | en |
dc.subject | humanitarization | en |
dc.subject | methodological approaches to the humanitarization of the natural science training of junior schoolchildren | en |
dc.subject | concept | en |
dc.subject | model of the methodological system of natural- science training of junior schoolchildren on the basis of humanitarization | en |
dc.title | ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ГУМАНИТАРИЗАЦИИ ЕСТЕСТВЕННОНАУЧНОЙ ПОДГОТОВКИ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ | ru_RU |
dc.title.alternative | THEORETICAL FOUNDATIONS OF THE HUMANITARIZATION OF THE NATURAL SCIENCE TRAINING OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN | en |
dc.type | Article | ru_RU |