DSpace Repository

АНАЛИТИЧЕСКИЕ УМЕНИЯ КАК КОМПОНЕНТ ФОРМИРОВАНИЯ ГОТОВНОСТИ БУДУЩИХ ПЕДАГОГОВ К МЕТОДИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В ШКОЛЕ

Show simple item record

dc.contributor.author Алексеене Елена Петровна
dc.date.accessioned 2020-07-02T07:56:03Z
dc.date.available 2020-07-02T07:56:03Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 2587-7410
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/5528
dc.identifier.uri https://www.elibrary.ru/item.asp?id=42944840
dc.description Алексеене Е. П. Аналитические умения как компонент формирования готовности будущих педагогов к методической деятельности в школе / Е. П. Алексеене // Вестник Курганского государственного университета. – 2020. – № 1 (55). – С. 65–68. ru_RU
dc.description Alekseene E. P. Analytical skills as а component of formation of readiness of future teachers for methodical activity at school. Bulletin of Kurgan State University. 2020. No. 1 (55), pp. 65–68. (in Russ.). en
dc.description Алексеене Елена Петровна – кандидат педагогических наук, доцент кафедры профессионального обучения, технологии и дизайна, Курганский государственный университет, Курган, alekseelena@bk.ru ru_RU
dc.description Alekseene Elena Petrovna – candidate of pedagogical sciences, associate professor of the Department of professional training, technology and design, Kurgan state university, Kurgan, alekseelena@bk.ru en
dc.description.abstract В статье рассматриваются исходные теоретические аспекты проблемы формирования методической готовности будущих педагогов, связанной с развитием аналитических умений обучающихся. Показаны результаты - данные зондирующего исследования, которые устанавливают эмпирические показатели уровней сформированности аналитических умений студентов направления подготовки «Педагогическое образование (с двумя профилями подготовки)» и перспективные направления в организации учебного процесса. ru_RU
dc.description.abstract The article discusses the initial theoretical aspects of the problem of forming of the methodological readiness of future teachers, associated with the development of students’ analytical skills. The results of the exploratory research are shown. They establish the empirical indicators of the level of formation of analytical skills of students of the area of study “Pedagogical education (with two training profiles)” and promising directions in the organization of the educational process as well. en
dc.subject методическая компетентность ru_RU
dc.subject методическая деятельность ru_RU
dc.subject системно-деятельностный подход ru_RU
dc.subject аналитические умения ru_RU
dc.subject аналитическая деятельность ru_RU
dc.subject methodical competence en
dc.subject methodical activity en
dc.subject system-activity approach en
dc.subject analytical skills en
dc.subject analytical activity en
dc.title АНАЛИТИЧЕСКИЕ УМЕНИЯ КАК КОМПОНЕНТ ФОРМИРОВАНИЯ ГОТОВНОСТИ БУДУЩИХ ПЕДАГОГОВ К МЕТОДИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В ШКОЛЕ ru_RU
dc.title.alternative ANALYTICAL SKILLS AS А COMPONENT OF FORMATION OF READINESS OF FUTURE TEACHERS FOR METHODICAL ACTIVITY AT SCHOOL en
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account