Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Несговорова Наталья Павловна | |
dc.contributor.author | Пурышева Наталия Сергеевна | |
dc.contributor.author | Тебенькова Елена Александровна | |
dc.date.accessioned | 2020-07-15T06:14:33Z | |
dc.date.available | 2020-07-15T06:14:33Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 2587-7410 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/5558 | |
dc.identifier.uri | https://elibrary.ru/item.asp?id=36386146 | |
dc.description | Несговорова Н. П., Пурышева Н. С., Тебенькова Е. А. Феноменологический подход в гуманитаризации естественнонаучной подготовки младших школьников / Н. П. Несговорова, Н. С. Пурышева, Е. А. Тебенькова // Вестник Курганского государственного университета. – 2018. – № 1 (48). – С. 70–73. | ru_RU |
dc.description | Nesgovorova N. P., Purysheva N. S., Tebenkova E. A. Phenomenological approach in humanitarization of natural science training of primary school children. Bulletin of Kurgan State University. 2018. No. 1 (48), pp. 70– 73. (in Russ.). | en |
dc.description | Несговорова Наталья Павловна – доктор педагогических наук, доцент, заведующий кафедрой географии и природопользования, Курганский государственный университет, Курган. | ru_RU |
dc.description | Пурышева Наталия Сергеевна – доктор педагогических наук, профессор, заведующий кафедрой теории и методики обучения физике имени А. В. Пёрышкина, Московский педагогический государственный университет, Москва. | ru_RU |
dc.description | Тебенькова Елена Александровна – кандидат педагогических наук, доцент кафедры экологии и безопасности жизнедеятельности, Курганский государственный университет, Курган. | ru_RU |
dc.description | Nesgovorova Natalia Pavlovna – doctor of pedagogical sciences, associate professor, head of the department of Geography and Nature Management, Kurgan State University, Kurgan. | en |
dc.description | Purysheva Natalia Sergeevna – doctor of pedagogical sciences, professor, head of the department of theory and methods of Physics Training named after A.V. Peryshkina, Moscow Pedagogical State University,Moscow. | en |
dc.description | Tebenkova Elena Aleksandrovna – candidate of pedagogical sciences, associate professor of Ecology and Health Safety departmen, Kurgan State University, Kurgan. | en |
dc.description.abstract | В статье показаны возможности феноменологического подхода в развитии личности младших школьников, становления их субъектной рефлексивно-творческой позиции в образовательном процессе, а также гармонизации эмпирического и теоретического мышления у детей. Приведены принципы, необходимые для реализация подхода педагогами на практике: целеполагания (человекомерности, бытиеразмерности) и инструментальные (предметности и исследовательский). | ru_RU |
dc.description.abstract | The article shows the possibility of phenomenological approach in the development of the personality of primary school children, the formation of their subjective reflexive and creative position in the educational process, as well as the harmonization of empirical and theoretical thinking in children. The principles necessary for the implementation of the approach by teachers in practice are given: goal-setting (man-dimension, be-dimension) and institutional (objectivity and research). | en |
dc.subject | Естественнонаучная подготовка младших школьников | ru_RU |
dc.subject | гуманитаризация | ru_RU |
dc.subject | феноменологический подход | ru_RU |
dc.subject | принцип человекомерности | ru_RU |
dc.subject | принцип бытиеразмености | ru_RU |
dc.subject | принцип предметности | ru_RU |
dc.subject | natural science training of primary school children | en |
dc.subject | humanitarization | en |
dc.subject | phenomenological approach | en |
dc.subject | the principle of human dimension | en |
dc.subject | the principle of being a change | en |
dc.subject | the principle of objectivity | en |
dc.title | ФЕНОМЕНОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД В ГУМАНИТАРИЗАЦИИ ЕСТЕСТВЕННОНАУЧНОЙ ПОДГОТОВКИ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ | ru_RU |
dc.title.alternative | PHENOMENOLOGICAL APPROACH IN HUMANITARIZATION OF NATURAL SCIENCE TRAINING OF PRIMARY SCHOOL CHILDREN | en |
dc.type | Article | ru_RU |