Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Гареева Лилия Махмутовна | |
dc.date.accessioned | 2020-06-01T07:38:04Z | |
dc.date.available | 2020-06-01T07:38:04Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2587-7410 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/5496 | |
dc.identifier.uri | https://www.elibrary.ru/item.asp?id=36920032 | |
dc.description | Гареева Л. М. Развитие культуры речи будущих педагогов / Л. М. Гареева // Вестник Курганского государственного университета. – 2019. – № 1 (52). – С. 141–144. | ru_RU |
dc.description | Gareeva L. M. Development of speech culture of future teachers. Bulletin of Kurgan State University. 2019. No. 1 (52), pp.141–144. (in Russ.). | en |
dc.description | Гареева Лилия Махмутовна – кандидат филологических наук, доцент. Уральский государственный университет физической культуры. Россия, Челябинск. | ru_RU |
dc.description | Gareeva Lilia Makhmutovna – candidate of philological sciences, associate professor. Ural State University of Physical Education. Russia, Chelyabinsk. | en |
dc.description.abstract | Статья посвящена основным аспектам развития культуры речи будущих педагогов. В ней рассматриваются основные требования к речи педагога, выделяются три направления работы по развитию культуры речи студентов в рамках изучения дисциплины «Педагогическая риторика». Выделены и описаны также обязательные компоненты работы по развитию культуры речи студентов педагогического профиля. | ru_RU |
dc.description.abstract | The article is devoted to the main aspects of the development of speech culture of future teachers. It discusses the basic requirements for the speech of the teacher, there are three areas of work on the development of the culture of speech of students in the study of the discipline "Pedagogical rhetoric". The obligatory components of work on development of speech culture of students of pedagogical profile of preparation are allocated and described also. | en |
dc.subject | русский литературный язык | ru_RU |
dc.subject | культура речи педагога | ru_RU |
dc.subject | языковые нормы | ru_RU |
dc.subject | требования к речи педагога | ru_RU |
dc.subject | направления работы | ru_RU |
dc.subject | язык | ru_RU |
dc.subject | речь | ru_RU |
dc.subject | коммуникативно-речевая компетентность | ru_RU |
dc.subject | Russian literary language | en |
dc.subject | culture of teacher's speech | en |
dc.subject | language norms | en |
dc.subject | requirements to teacher's speech | en |
dc.subject | directions of work | en |
dc.subject | language | en |
dc.subject | speech | en |
dc.subject | communicative and speech competence | en |
dc.title | РАЗВИТИЕ КУЛЬТУРЫ РЕЧИ БУДУЩИХ ПЕДАГОГОВ | ru_RU |
dc.title.alternative | DEVELOPMENT OF SPEECH CULTURE OF FUTURE TEACHERS | en |
dc.type | Article | ru_RU |